De haven van Amsterdam en voetbalclub Telstar hebben hun partnerschap verlengd door een nieuw sponsorschapsovereenkomst te ondertekenen voor nog eens twee jaar.
De haven van Amsterdam is sinds 2017 sponsor van de Witte Leeuwen van Telstar en sinds 2022 ook sponsor van de Witte Leeuwinnen. De Haven van Amsterdam identificeert zich met de regio en het gebied rondom het Noordzeekanaal, thuisbasis van de grootste sluis ter wereld, de ontwikkeling van een Energy Port en een waterstofnetwerk - elementen die cruciaal zijn voor de haven van Amsterdam, de grootste zeehaven in het Noordzeekanaalgebied.
De havens van het Noordzeekanaal bieden werk aan ongeveer 80.000 mensen in havengebonden functies zoals logistiek en transport, maar ook op het gebied van energietransitie en circulaire economie. De regio biedt ook talloze uitdagingen op het gebied van huisvesting, werk en recreatie, evenals vraagstukken gerelateerd aan duurzaamheid, klimaatadaptatie en leefbaarheid. Samen met de regio streeft de Haven van Amsterdam ernaar om een Noordzeekanaalgebied te creëren dat veerkrachtig en sportvriendelijk is.
Marcel Dekker, hoofd Marketing en Communicatie Haven van Amsterdam, zei: "Telstar is een iconisch figuur in de regio en hun houding van betrokkenheid en onverschrokkenheid spreekt ons enorm aan. Deze voetbalclub, met zijn wortels in de regio, brengt mensen samen en verbindt ze door middel van verschillende nuttige acties voor de gemeenschap, zoals Telstar aan het Werk, waarbij mensen verschillende trainingsplaatsen bij Telstar worden aangeboden die hun kansen op een betaalde baan vergroten."
Leon Annokkée, Algemeen Directeur van Telstar, zei: "Het is een mooie samenwerking waarbij Telstar, onder andere, werkgevers van de Haven van Amsterdam verbindt met hun werknemers. Elke vrijdag zien we medewerkers genieten van een kenmerkende Telstar Nacht, die sterke verbindingen bevordert. We zijn de Haven van Amsterdam dankbaar voor het verlengen van dit duurzame partnerschap."